Οδηγός επιβίωσης στα Social Media για μουσικούς.

Thursday, January 31, 2019 - 12:45

Είτε μας αρέσει, είτε όχι, τα social Media έχουν γίνει απαραίτητα για την πορεία οποιουδήποτε μουσικού, καλλιτέχνη, ηθοποιού, επιχειρηματία, και ελεύθερου ή όχι επαγγελματία γενικότερα.

Πλέον πολλές καριέρες αρχίζουν, ανθίζουν και τελειώνουν αποκλειστικά σχεδόν σε αυτά. Δημιουργούμε περιεχόμενο γι’ αυτές τις πλατφόρμες καθημερινά, μιας και η προσοχή του κόσμου γύρω μας είναι στραμμένη εκεί, πλέον περισσότερο και από την τηλεόραση.

Κάποτε, τελειώναμε ένα project και εκτός των άλλων, το ανεβάζαμε και στα Social Media.

Τώρα, τα Social Media ΕΙΝΑΙ το project!

Προσωπικά, ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα έγραφα ένα άρθρο με αυτό το θέμα, μιας και το να προβάλλω, ή να μοιράζομαι την τέχνη και δουλειά μου με αυτόν τον τρόπο, δεν ήταν στα σχέδιά μου, το αντίθετο.

Δημιουργείται μία περίεργη συνέργεια συναισθημάτων, όταν ένας εσωστρεφής μουσικός, συνειδητοποιεί ότι αφού ξόδεψε 7 χρόνια μόνος του σε ένα δωμάτιο μελετώντας και εξασκώντας την τέχνη του, τώρα πρέπει να γυρίσει όλη του την συμπεριφορά τούμπα και να γίνει η ψυχή του πάρτυ, προκειμένου να μοιραστεί το αποτέλεσμα με τους υπόλοιπους!

Απ΄τη μία, θέλω.

Απ΄την άλλη, η μουσική θα έπρεπε να είναι αρκετή? Τι, να βγω δηλαδή να λέω “κοιτάξτε με, είμαι τρομερός?”

Μήπως όμως και τρομερός να είσαι, πρέπει να το κάνεις?

Η μήπως ΕΓΩ προσποιούμαι ότι είμαι ΤΟΟΟΟΣΟ ΤΕΛΕΙΟΣ που δεν χρειάζεται?

 

Η αλήθεια είναι ξεκάθαρη.

Το να γυρνάει κανείς την πλάτη του στο Facebook, Instagram, Youtube, Twitter etc, είναι συνώνυμο με “Δεν θέλω να σας δείξω τι κάνω”, και καλούμαστε να κάνουμε μία απλή, αλλά όχι τόσο εύκολη επιλογή : ‘Η εκπέμπουμε κι εμείς σε αυτήν τη συχνότητα, η δεν εκπέμπουμε καθόλου, και κλείνουμε τις πόρτες του διαδικτύου, αφήνοντας μόνο ορισμένους τυχαίους περαστικούς να ακούσουν τη δουλειά μας.

Εν τέλει είναι πιο εγωιστικό να μοιράζεσαι τον εαυτό σου ή όχι?

Άρχισα να χρησιμοποιώ το Instagram, και περισσότερο το Facebook, πριν 2 χρόνια. Τον τελευταίο χρόνο, κάνω μια ανάρτηση στο Instagram σχεδόν κάθε μέρα  και πολλαπλές αναρτήσεις στο Instagram Story, μιας και η προσοχή βρίσκεται περισσότερο εκεί αυτή τη χρονική στιγμή! Το αποτέλεσμα φάνηκε μετά από μερικούς μήνες, όταν μου ζήτησαν να κάνω σεμινάρια, άνθρωποι που ποτέ δεν είχα γνωρίσει από κοντά. Επίσης αυξήθηκαν οι μαθητές που ήρθαν για μάθημα ειδικά σε μένα, μόνο επειδή έτυχε να δουν μερικά βίντεο. Και φυσικά η ατάκα “Α, ωραίο βίντεο αυτό χθες” έγινε πιο συνηθισμένη.

Συνεχίζω να μαθαίνω πώς λειτουργεί το όλο κόλπο, μιας και είμαι ακόμα newbie στο χώρο, με λιγότερες από 400 αναρτήσεις στο Instagram, τη στιγμή που άλλοι συνάδελφοι έχουν 2-3.000, αλλά ορίστε μερικά πράγματα που έμαθα και μπορώ πλέον να πω με σιγουριά :

 

1. Να είσαι ο εαυτός σου.

Κλισέ φράση, ναι. Τι σημαίνει “να είμαι ο εαυτός μου?”

Για μένα σημαίνει ότι είμαι ένας μελωδικός ντράμμερ, με πολύ υψηλό επίπεδο τεχνικής κατάρτισης, που του αρέσει να παίζει unisons, αλλά και linear, που του αρέσει επίσης να γράφει ατμοσφαιρική μουσική και ταξιδεύει στην Ελλάδα και στον κόσμο παίζοντας. Επίσης διαβάζω πολλά βιβλία, ακούω πλέον περισσότερα audio books και Podcasts απ’ ότι ακούω μουσική, μου αρέσουν τα σκυλιά, με ενδιαφέρει να εξελίσσομαι και να μαθαίνω διαρκώς  και είμαι ισχυρογνώμων για αυτά που έχω ζήσει και ξέρω, αλλά δεν θα μιλήσω καθόλου γι ‘ αυτά που δεν ξέρω.

Είμαι όλα αυτά και τα μοιράζομαι με άνεση στα Social Media.

 

2. Do not create. Document.

Δε φτιάχνω ταινίες, δε σκέφτομαι “τι να ανεβάσω στο Instagram”. Απλά μοιράζομαι την ημέρα μου, τη συναυλία, την εξέλιξη,τη  μελέτη κτλ.

 

3. Not Perfect, just finished.

Η τελειομανία,

είναι μασκαρεμένη ανασφάλεια.

Όχι ότι δε με νοιάζει και αναρτώ ότι να’  ναι, όπως να’ ναι..

Απλά δεν με νοιάζει καθόλου τι θα πεί ο @mpamiesyahni49 για τα 45 δευτερόλεπτα παιξίματός μου, από το προχθεσινό live που πόσταρα.

Τόσο καλά έπαιξα εκείνο το λεπτό, ούτε καλύτερα, ούτε χειρότερα. Αυτή ήταν η στιγμή, αυτό συνέβη, αυτό έπαιξα, και το έχω δεχτεί.

 

4. Aνάρτησε καθημερινά.

Ένα με δύο post την ημέρα  είναι καλά για κάποιον που χτίζει ένα brand name. Στο Instagram Story πολύ πιο συχνά. Ολος ο κόσμος είναι το κοινό σου πλέον, καλό είναι να τους κρατάς ενθουσιασμένους, ή έστω ενήμερους!

 

5. Ανάρτησε διαφορετικό υλικό στο κάθε κανάλι.

Κάθε πλατφόρμα είναι ένα κανάλι με διαφορετικό περιεχόμενο.

Το Instagram Story είναι για Raw υλικό, πίσω από τα παρασκήνια, τι συμβαίνει αυτήν τη στιγμή κτλ. Το Instagram Feed είναι για προσεγμένες φωτό και Selfies, το FB και το Twitter περισσότερο για μικρά κείμενα, και το Youtube για ολοκληρωμένα, πιο προσεγμένα projects.

Το copy/paste του ίδιου υλικού σε όλα τα κανάλια δεν πιάνει. Στο FB πάμε για να δούμε τι κάνουν οι φίλοι μας, στο Instagram για καθημερινές φωτό, ενώ το Youtube το χρησιμοποιούμε περισσότερο σαν τηλεόραση!

 

6. Χρησιμοποίησε τα paid promotions.

Όλοι μας θα θέλαμε το reach που έχουμε να είναι εντελώς οργανικό, και να είμαστε τόσο γαμάτοι που κάθε βίντεο να κάνει τον κόσμο να παραμιλάει. Η αλήθεια είναι ότι και διάνοια να είσαι στον τομέα σου, απλά δε λειτουργεί έτσι. Υπάρχει πάρα πολύ ταλέντο στον κόσμο και το να χειρίζεσαι σωστά την προβολή σου, είναι ένα ταλέντο από μόνο του. Προς το παρόν το να διαφημιστείς στα Social Media είναι αρκετά φτηνό, και δε νομίζω ότι θα παραμείνει έτσι. Κάντο όσο έχεις την ευκαιρία.

 

7. Μείνε ενήμερος.

Τα κανάλια αλλάζουν συνέχεια, προσθέτουν καινούρια features, βγαίνουν καινούργια, μερικά σιγά σιγά αποσύρονται. Είναι δουλειά μας να ενημερωνόμαστε αν θέλουμε να παραμείνουμε επίκαιροι.

 

8. Kάνε συνεργασίες.

Projects, βίντεος η απλά φωτογραφίες με άλλους επαγγελματίες του χώρου σου, είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος προβολής. Και μιας και ο κάθε χώρος έχει πολλά παρακλάδια, σίγουρα επωφελείστε και οι δύο.

Το βίωσα αυτό όταν έκανα ένα clip με έναν φίλο και εξαιρετικό ντράμμερ, τον Κώστα Λιόλιο, το οποίο ανέβασε και η Meinl Cymbals άπο το δικό της youtube κανάλι.

https://www.youtube.com/watch?v=O5ryUBpjzvY

 

9.  Μην είσαι ο “συνταξιούχος” στην ουρά της τράπεζας.

Θυμάμαι όταν πρωτογύρισα από Αμερική, μου έκανε μεγάλη εντύπωση ο αριθμός ηλικιωμένων - αλλά και νέων - ανθρώπων που έφυγαν από το σπίτι, περπατούσαν στο κρύο, καμιά φορά στη βροχή, για να στηθούν στην ουρά, για να κάνουν μια δουλειά που μπορούν να κάνουν σε 2 λεπτά από το σπίτι. Πριν 2 χρόνια σκέφτηκα ότι αυτό είμαι και εγώ, όσον αφορά στα Social Media. Είμαι ο ηλικιωμένος - χωρίς καν να είμαι - που απορρίπτει την εξέλιξη της δουλειάς, την οποία κάνει, απλά διότι “Στις μέρες μου τα κάναμε αλλιώς..”

Ο κόσμος εξελίσσεται συνέχεια, και μπορώ να πω ότι όταν ήμουν μικρότερος και πιο πεισματάρης, έμενα πίσω!

 

Είναι εύκολο να ζήσεις χωρίς Social Media φυσικά. Αυτήν τη στιγμή που γράφω, καθώς περιμένω το καινούργιο μου iphone να έρθει, έχω κάνει διάλειμμα 3 εβδομάδων και δε μου λείπουν καθόλου. Αλλά έχω βάλει στόχο καθημερινές αναρτήσεις για το 2019, γιατί θέλω να παραμείνω επίκαιρος, και να μοιραστώ τον εαυτό μου και τη δουλειά μου μαζί σας.

Εν τέλει είναι και αυτό κάτι που μαθαίνεται, όπως όλα. Έχοντας κάνει την αρχή, μπορώ να πω ότι το διασκεδάζω κιόλας :)

Επίσης προτείνω το παρακάτω βιβλίο για όποιον θέλει πραγματικά να ασχοληθεί :

https://www.amazon.com/Crushing-Great-Entrepreneurs-Business-Influence/dp/0062674676

 

https://www.instagram.com/kaldrums/?hl=el

https://www.facebook.com/KalDrako/

 

Καλλίστρατος Δρακόπουλος

Ο Καλλίστρατος Δρακόπουλος άρχισε να παίζει κλασσικό πιάνο όταν ήταν 7 χρονών.
Μετά από πολύ Bach και Mozart, και από την αγάπη του για την Rock, άρχισε να παίζει drums.
Έχοντας καταπληκτικούς καθηγητές που αναγνώρισαν το ταλέντο του, πέρασε την εφηβεία του μελετώντας και παίζοντας με Rock Groups.
Το 1999 μετακόμισε στο Los Angeles για να σπουδάσει στο L.A.M.A (Los Angeles Music Academy). Οι καθηγητές εκεί άλλαξαν την οπτική του και τις απόψεις του για την μουσική!